wtorek, 15 grudnia 2015

Szybkie, ważne pytanie

Od kilku miesięcy rozmyślam, czy przeprowadzić komentarze na platformę Disqus. Pomyślałam, że najlepiej będzie, jeśli po prostu zapytam Was o zdanie. 


Jakie macie doświadczenia z tym systemem komentowania? Pytam zarówno od strony blogerów, jak i komentatorów. U niektórych z Was widziałam, że przy przenoszeniu starych komentarzy na Disqusa wykrzaczyły się czcionki, część komentujących narzekała, że woli po staremu i nie chce się logować w nowym miejscu. Jeżeli zdecydowana większość wyrazi chęć komunikowania się ze mną za pomocą Disqusa, poważnie rozważę jego przeszczepienie, ale koniecznie dajcie znać, czy warto w to wchodzić!

31 komentarzy:

  1. Ja przeszłam już dawno na Disqus, na pewno jest o wiele lepiej rozbudowany system powiadomień, i odpowiedzi. Wizualnie gorzej wygląda, ale to kwestia obiektywna :p
    Sama nie wiem co Ci doradzić, bo nieraz miałam myśli o przejściu z powrotem na system blogera, ale wtedy nie odzyskałabym komentarzy z Disqus (jakiś problem był, nie wiem czy nadal istnieje).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *subiektywna, ofkors :)

      Usuń
    2. Hmm, no to gdyby miały zniknąć na zawsze, jeśli zmienię zdanie, to też niedobrze wróży :(

      Usuń
    3. O właśnie, prze to też zrezygnowałam z Disqusa. Jest błąd przy zaznaczaniu opcji o zachowaniu komentarzy w razie przejścia z powrotem na blogera.

      Usuń
    4. - wizualna (wg mnie gorsza) strona
      - długi czas wczytywania komentarzy
      - logowanie
      niestety,nie przenoszę się na Disqusa ;)
      komentuje też rzadziej

      Usuń
    5. Drugą kwestią jest ilość komentarzy - ja miałam mało nawet przed zmianą, teraz jest ich minimalnie mniej, ale u mnie to nie są ogólnie duże liczby. Gdybym dostawała ich sporo pod każdym postem, to chyba zostałabym przy bloggerze. Aczkolwiek to też zależy jakie komentarze wolisz dostawać, przy Disqus komentują Ci, co przeczytali, nie ma dużo spamu.

      Usuń
  2. Mam disqusa, ale komentuję tylko kilka blogów. jak widzę u kogoś, to jakoś tak... niechętnie komentuję. Chyba że mnie post/artykuł olśni. Kosmetycznych blogów nie komentuję (z dis), na dodatek rzadziej na nie wchodzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Disqus czasem ładuje się kilkanaście minut, dlatego zrezygnowałam z niego na rzecz Google +, który polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Google+ jest beznadziejny. Nie każdy chce podawać swój adres mailowy i imię.

      Usuń
  4. Miałam Disqusa może z 10 minut. Przy przenoszeniu komentarzy kilkadziesiąt mi zgubiło, poza tym moje odpowiedzi były pokazane jako osobne komentarze.
    Jeśli da się to jakoś rozwiązać to chętnie wrócę do tego rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, proszę! Wszystko gra i buczy, a teraz podobno przy przenosinach da się też zachować hierarchię odpowiedzi w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy jest ta zmiana? Przenosiłam komentarze jakieś 3 tyg temu i odpowiedzi były widziane jako zwykle komentarze

      Usuń
  6. Z jednej strony jest superfajosko, bo masz powiadomienia o odpowiedziach i słitaśny profil użytkownika, z drugiej - potrafią mi się komentarze na różnych blogach ładować kilkanaście minut (albo wcale) i zawsze, ale to zawsze zapominam hasła do disqsa i zanim sobie przypomnę, to odechciewa mi się komentowania. Team Google.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też się właśnie na tym zastanawiam od kilku dni i miałam zapytać swoich czytelników o to samo. Już jakiś czas temu miałam Disqus na blogu, ale zauważyłam, że częstotliwość komentarzy zaraz zaczęła spadać, a wracając w ogóle wszystkie mi zniknęły :( Jednak ja zawsze odpowiadam na komentarze i chciałabym, żeby każdy o tym wiedział. Jest to sprawa do przemyślenia. Mi osobiście bardziej się podoba Disqus :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem raczej czytelnikiem komentarzy niż komentującym, ale Disqsowi mówię nie. Ładuje się powoli - albo i wcale. Do tego kolejność wyświetlania komentarzy bywa, delikatnie rzecz ujmując, fantazyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są tylko dwie możliwe kolejności wyświetlania komentarzy w Disqusie - chronologiczna albo wg najpopularniejszych komentarz, jak na Facebooku. Żadnych fantazji :)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja tam wolę zwykłego bloggera :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze mówiąc, to wolę bloggera. Nie lubię dodatkowo się logować, a poza tym niektórzy blogerzy włączają jeszcze przy Disqusie opcję komentowania tylko dla zarejestrowanych użytkowników, co jest bardzo wkurzające.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja głosuję za tą metodą komentowania, którą masz teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam Disqusa już jakiś czas i uważam, że jest warty grzechu :).
    Mogę odnieść się do komentarzy w jednym miejscu; wchodząc widzę czy pojawiło się coś nowego w komentarzach. Nawet jeśli zapomnę gdzie pisałam, albo odpowiedź przychodzi po kilku / kilkunastu dniach to i tak to nie muszę wchodzić na dany blog, odpowiedź pokazuje mi się w disqusie.

    Oczywiście ma swoje humorki - czasami opóźnia pokazanie odpowiedzi w przypadku starszych postów, czasami dłużej się ładuje strona.
    Mniemniej jednak uważam że zmiana była na lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jestem zdecydowanie ZA! Uważam, że disqus jest świetny - od kiedy zainstalowałam u siebie, mam wrażenie, że jakość dyskusji pod postami znacznie się poprawiła. Mniej jest przypadkowych komentarzy nie na temat, zniknął spam, a piszą Ci, którzy faktycznie przeczytali post. Być może komentarzy będzie nieco mniej (choć jak wcale tego nie odczułam) ale jakość komunikacji znacznie lepsza - zwyczajnie łatwiej prowadzić dyskusje. Lubię u siebie i u innych, w życiu nie wróciłabym do bloggera. Do tego disqus ma fajną opcję zapisywania wszystkiego w wersji roboczej, więc nie muszę się już obawiać, że komentarz zniknie zanim zdążę go opublikować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dodać, nic ująć :) Wtyczkę Disqus zainstalowałam bardzo dawno temu po czym pojawiła się fala zwolenników i przeciwników. Niemniej dla mnie ten system jest prawie idealny, nie zamierzam z niego zrezygnować. Mam ustawiony filtr, na skrzynkę spływają te powiadomienia które są dla mnie ważne i nawet po kilku dniach nie mam problemu, by wrócić do interesującego mnie miejsca. Blogger niestety póki co tej możliwości nie daje.
      Podoba mi się także układ wizualny, możliwość wyróżnienia Autora danego komentarza i szybka interakcja.

      Zrobisz jak będziesz uważać, to Ty przede wszystkim powinnaś odczuwać chęć zmian :)

      Jedyny minus, to zaburzony porządek przy komentarzach z Bloggera w starych postach. Mimo wszystko dla mnie to niewielka niedogodność za cenę świetnej komunikacji. I czy tak naprawdę istotne jest "kolekcjonowanie" komentarzy z poprzednich wpisów? Oczywiście byłoby fajnie je zachować, ale...aż tak drobiazgowa nie jestem. W końcu one nie zniknęły.

      Usuń
    2. Hexx, wciąż najbardziej mnie kusi w związku z Disqusem właśnie to, co widzę u Ciebie na blogu. Żywe dyskusje, informacje o odpowiedziach w mailu... fajnie to płynie. Ale chyba wciąż nie czuję się gotowa. Nie wiem, może poczekam, aż poprawią wszystkie niedogodności i wtedy przeskoczę na nową platformę :)

      A poza tym mam wrażenie, że w Disqusie umykają adresy blogów komentujących osób, a często zaglądam na profil bloggera czy google+ do moich komentatorów i odwiedzam ich miejsca w sieci.

      Usuń
  15. Ja Ci powiem, że mam mieszane uczucia. Czasem czuję presję, że powinnam jeszcze odpowiedzieć na komentarz jak autor bloga mi na niego odpisał i mi przychodzi jeszcze powiadomienie o tym po kilku dniach;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie? przecież pozostawienie komentarza, to rodzaj zaproszenia do rozmowy/podzielenia się własnym zdaniem/opinią itd. Często to właśnie TE rozmowy nabierają interesującego charakteru, który dużo odkrywa. A to, jaki kierunek przybierze wymiana zdań zależy od obu stron.

      Odpisuję na komentarze, wchodzę w interakcję, bo lubię tę część. Tak po prostu :) bez względu na to, czy jest to mój blog lub kogoś innego.

      Usuń
  16. Ja mam u siebie Disquis'a i jestem bardzo zadowolona, nie ma tylu "hejterskich i nie na temat" komentarzy takich jak "ale fajny lakier , (link do bloga), obs/za obs?" - za to bardzo dziękuję i faktycznie tak jak napisała Rose and Vanilla jakość konwersacji znacznie się powiększyła. Także jestem na TAK! :D

    http://www.pattlavanda.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie Disqus zniechęca do komentowania, ale ostatecznie założyłam tam konto i komentuję. :) Ale wiem, że wtedy wartość komentarzy rośnie, bo ludzie nie piszą bzdur, byleby tylko coś napisać. No i ponoć lepiej działają tam powiadomienia, co mi tutaj w normalnych komentarzach W OGÓLE NIE DZIAŁA. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za wszystkie Wasze głosy. Wciąż nie przekonałam się do Disqusa i trochę martwią mnie efekty uboczne jego instalacji, więc chyba na razie zostanie jak jest – przynajmniej do kolejnego porywu serca z serii "muszę coś zmienić na blogu!".

    OdpowiedzUsuń