środa, 5 czerwca 2013

L`Biotica – Biovax – Intensywnie regenerujący szampon do włosów słabych ze skłonnością do wypadania [recenzja]

Na wstępie mego listu pragnę wyjaśnić, że nie mam wielkiego pojęcia o fachowej pielęgnacji włosów, a blogi włosomaniaczek czytam z wypiekami na twarzy i traktuję jako doskonałą literaturę science-fiction. Ja określająca porowatość włosów? Ja sporządzająca wywar z naturalnych składników i chodząca przez cały wieczór w śmierdzącej paćce? Ja odróżniająca silikony rozpuszczalne w wodzie od nierozpuszczalnych? Nonsens. Może kiedyś będę w stanie mądralować się w tematach włosowych, bo moje osobiste kłaczęta wymagają specjalnej troski i chciałabym im zrobić dobrze, więc czytam i się szkolę, ale póki co jestem w stanie stwierdzić wyłącznie najprostsze, najbardziej oczywiste fakty dotyczące efektów zastosowanej pielęgnacji. I stwierdzam, że szampon Biovax jest beznadziejny.


Zacznijmy od tego, że śmierdzi. I nawet trudno powiedzieć, czym. Śmierdzi czymś śmierdzącym i to mi wystarczy. Nie zdyskwalifikowałam go oczywiście z tego powodu, bo jestem dużą dziewczynką i wiem, że diabeł tkwi w szczegółach, nie można oceniać książki po okładce, a szampon rzepowy Joanny jest bardzo dobry, mimo że cuchnie.

No więc śmierdziel Biovaxu, nawet jeśli nie ocenimy jego smrodliwości, wciąż pozostaje dla moich włosów beznadziejny. Nie nie, nie dam mu jedynki, bo myje i to na tyle dokładnie, że włosy aż skrzypią z czystości. Tyle że dopiero po drugim razie skrzypią, a drugi raz warto uczynić, bo z powodu braku SLS-ów, SLES-ów i wszelkich innych składników umożliwiających wytworzenie jakiejkolwiek piany nie idzie namydlić głowy tym szamponem. W ogóle w kategorii „ultratępe kosmetyki wszech czasów” Biovax do włosów słabych i wypadających jest w absolutnej czołówce. Jego ultratępość ma też dalsze następstwa. Sprawia, że w trakcie mycia cebulki są szarpane i włosy sypią się jak choinka po świętach. Dlatego zdanie: „Szampony BIOVAX to unikatowe produkty stworzone na bazie wyjątkowo łagodnych substancji myjących, które nie podrażniają skóry głowy oraz nie wysuszają włosów” nie znaczy nic. Substancje łagodne, ale aplikacja – dla włosów mordercza. I naprawdę, wcieram ten szampon najdelikatniej jak umiem, mimo że zabiera mi to dużo czasu i denerwuje okrutnie.

Po podwójnym umyciu włosy są aż nadto czyste, nie mają żadnej warstewki ochronnej, plączą się, są gołe jak nudyści na plaży i błagają o odżywkę (tak, tak, słyszę ich cichutkie kwilenie w tej sprawie). Wymyśliłam nawet na tę okazję Tępy Duet Roku – w skład wchodzą: omawiany szampon Biovax oraz odżywka Ultra Doux z białą glinką. Ta druga całkiem dobrze radzi sobie z ograniczaniem przetłuszczania, ale rozprowadzanie jej jest równie miłym doznaniem co słuchanie skrobania paznokcia po tablicy*.

Szampon może poszczycić się zawartością witaminy PP i 100-procentowego soku z aloesu. Nie zawiera parabenów i glikolu propylenowego, porządnie myje, a ja mimo wszystko nadal go nie lubię. Dziwna jakaś jestem.

Po zużyciu 2/3 opakowania nic się nie zmieniło – włosy nie są wzmocnione, wypadło ich jeszcze więcej, a ja końcówkę zamierzam zużyć w połączeniu z jakimś innym, popularnym szamponem, który mi zalega w szafce, a potem zapomnieć o sprawie.


Plusy:
– nie zawiera parabenów, SLS-ów, SLES-ów, glikolu propylenowego.

Minusy:
– śmierdzi, nie pieni się, a jego tępe nakładanie sprawia, że wymagane są dwie rundki mycia, włosy wypadają w trakcie pielęgnacji, a na koniec błagają swoją mamusię o odżywkę.

Pojemność: 200 ml
Cena: ok. 15 zł
Ocena: 2/6



*mimo wszystko Ultra Doux o wiele milej się rozprowadza niż bohater dzisiejszego odcinka.

11 komentarzy:

  1. Ale lipa z tym szamponem... Ja gdzieś czytałam, że wszystkie te szampony z Biowaxu są jakieś nie teges... Czasem brak chemii wcale nie jest najlepszy, jak widać...

    Mogę za to z czystym sercem polecić Ci świetnie pieniący się, naturalny szampon - od tygodnia używam aloesowego szamponu Equilibra i jestem zachwycona, codziennie :) aloes jest już na 2 miejscu w składzie, nie ma slseów itd, jest naprawdę fajny, kosztuje ok 16 zł w Ziko, ja go kupiłam na promocji za 12, więc w sumie nie jest drogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, bardzo chętnie wypróbuję, dzięki :*

      Usuń
    2. Daj znać, czy Ci przypadnie do gustu :)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. cos problematyczne te szampony biovaxu... mialam probke proteinowego, byl beznadziejny

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nigdy nie probowalam Biovaxu, ale jesli tak sie placza to dziekuje, postoje.
    Skusil mnie natomiast Equilibra o ktorym wyzej pisze M.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja miałam, wraz z maską.. stosowałam je z tabletkami, ktore zdecydowanie zrobiły najwiecej w kwestii wypadania włosów,ale te dwa produkty wspaniale to wspomogły:)

    OdpowiedzUsuń
  5. http://prettygirl198726.blogspot.com/2013/06/nominacja-do-libster-blog.html zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam tą recenzję i wiem jedno, że nadal powinnaś czytać blogi włosomaniaczek bo o naturalnej pielęgnacji włosów masz niestety blade pojęcie. Gdybyś miała to wiedziałabyś, że tak włosy się zachowuję na początku przejścia na "zdrową stronę mocy" czyli na naturalną pielęgnację. Jeśli przez ileś lat stosowałaś szampony z silikonami to one oblepiły Ci włosy tak, że teraz musisz się tego z nich pozbyć, a szampon ten to właśnie Ci daje. Dopiero po jakimś czasie jak przetrzyma się ten okres wie się na czym to polega i dostrzega się OGROMNĄ różnicę. Kolejna sprawa, że po umyciu włosów szamponem należy każdorazowo użyć odżywkę :) Ja już to wszystko dawno przerabiałam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za opinię, oczywiście nie zamierzam zaprzestawać zgłębiania wiedzy na temat pielęgnacji włosów, bo włosomaniaczki wiedzą naprawdę DUŻO. akurat jeśli chodzi o ten szampon, podtrzymuję swoją opinię, bo a) używałam do tej pory wielu bezsilikonowych szamponów i większość z nich - mimo dobrego oczyszczania - nie zachowywała się w ten sposób, b) oczywiście po każdym myciu stosuję odżywkę, nawet jeśli szampon nie daje efektu skrzypiących od czystości włosów :)

      Usuń
  7. Stosuję serię Biovax Glamour, a w niej są szampony w tubce, które bardzo dobrze myją, dobrze się pienią, pięknie pachną :)

    OdpowiedzUsuń