wtorek, 28 maja 2013

Ziaja – Energia pomarańczy – pomarańczowe masło do ciała /recenzja/

Dziś stoi tu przed Wami ten oto popularny słoik Ziai. Pomarańczowe masło do ciała nazwę zawdzięcza nie tylko konsystencji i kolorystyce opakowania – zawiera najprawdziwsze z prawdziwych masło wytwarzane ze skórki pomarańczy (o którego istnieniu w przyrodzie dowiedziałam się dopiero w trakcie pisania tej recenzji, więc wcale taka uczona nie jestem).


Prosty design na zewnątrz...

Wreszcie w moje ręce wpadł kosmetyk z kategorii body butter, który ma naprawdę maślaną konsystencję! Nie jest bardzo zbity, nie leje się, pięknie się nabiera i przyjemnie aplikuje. Ma delikatny, pomarańczowy aromat, którego nie potrafię jednoznacznie ocenić. Z jednej strony urzeka mnie jego subtelność, a z drugiej – gdy chrapy pracują zbyt intensywnie, można wywąchać mało apetyczny zapach tłuszczu. Pomarańczowy aromat i kolor kremu podobno są naturalne i pochodzą prosto od wspomnianego masła ze skórki. 

Obecne w składzie kwasy Omega 3 i Omega 6 odżywiają, nawilżają i chronią skórę przed złem tego świata, olej oliwkowy dba o równowagę wodno-lipidową i dostarcza wit. E, znaną jako „witamina młodości”. Masło Ziai ma za zadanie poprawiać elastyczność i miękkość naskórka i pozostawiać skórę delikatną i aksamitną w dotyku. Producent wspomina o działaniu antycellulitowym, ale nikt o zdrowych zmysłach nie weźmie tego na serio. Co ciekawe, na opakowaniu nie ma ani słowa o tym, że smarujemy się również masłem shea, mimo że jest na czwartym miejscu w składzie (przykładowo słynna Isana Shea Butter & Kakao, która bosko nawilża, ma go dopiero na miejscu ósmym). Myślę, że po prostu etykieta kremu powstawała w czasach, gdy shea nie było jeszcze popularne. Teraz zawartość Butyrospermum Parkii jest prawdziwym powodem dumy firm kosmetycznych :).


...oraz apetyczne wnętrze.

Trzeba przyznać, że połączenie pomarańczowych dobrodziejstw z masłem shea (które pokochałam całym sercem, wątrobą i palcami u stóp) daje świetne rezultaty – krem jest delikatny, nie podrażnia i przede wszystkim dobrze nawilża. Nie wiem, czy poradziłby sobie z mocno wysuszoną skórą, ale moje dość suche łydki dopieszcza konkretnie.

Producent zaleca, aby nakładać grubą warstwę i zostawić do całkowitego wchłonięcia. To generuje dwa problemy: gruba warstwa = długi czas oczekiwania na owo wchłonięcie oraz gruba warstwa = szybkie zużycie. Faktycznie, wydajność jest średnia, a opakowanie nie za wielkie. Z tego nasuwa się prosty wniosek, a może i trzeci problem: szybkie zużycie = zmniejszenie atrakcyjności cenowej. Pierwsza myśl w sklepie: 14 zł za słoik masła? Spoko, dobra cena. Jednak w momencie gdy palec dotyka dna, nie wydaje się już wcale taka doskonała. Istnieje sporo kremów i maseł do ciała, które nie chcą się skończyć i męczą tym pragnące odmiany konsumentki. Temu można pieszczotliwie oskrobać denko już po ok. 10 użyciach (o ile smarujemy całe ciało). 

W sumie miłe zaskoczenie z tą Ziajową pomarańczą. Spodziewałam się totalnego przeciętniaka, a otrzymałam bardzo przyzwoite (maślane) masło.


Plusy:
– dobre nawilżenie,
– konsystencja,
– dostępność.

Minusy:
– trochę za wolno się wchłania i za szybko zużywa.

Pojemność: 200 ml
Cena: 13,50 zł (w sklepie internetowym Ziai)
Ocena: 4/6

6 komentarzy:

  1. kupowałąm to masło często gęsto jakieś 2 lata temu, potem zaczęła się mania testowania ;)

    ale w sumie wróciłabym do niego chętnie :) wiem, że na róznorakich promo można je dorwać za ok 10 zł, więc w sumie warto :)

    Lubiłam jeszcze żel pod prysznic z tej pomarańczowej serii, zapach boski wręcz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mania testowania, coś o tym wiem ;) za dychacza też bym brała. żelu pod prysznic nie próbowałam, za to mam jeszcze wielgachną butlę olejku pomarańczowego do masażu, bardzo przyjemny

      Usuń
  2. miałam i dobrze wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam z Ziaji pomarańczowe mleczko i pachnie obłędnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy obłędnie = intensywnie, czy tylko pięknie? bo to masło ma naprawdę delikatny zapach i ciekawa jestem, czy cała seria taka

      Usuń